zaterdag 29 september 2007

FEESTDAG 150 - 20 bedels & 9 spacers

-------------------------------------
volgende bedel 35,0 kg

150 dagen.....Ik vier een FEESTJE!!


Mijn zelfgemaakte WW taart, cake, appelcidermouse, en rozenbottelkwark


3,5 point per persoon


Vandaag is mijn nieuwe gezonde leven 150 dagen oud. En voor de gelegenheid heb ik een 5 tal goede vrienden uitgenodigd, die van mij vele verhalen hebben moeten aanhoren, sommige wel 2 of drie keer in herhaling, aangaande het onderwerp AFVALLEN en WEIGHTWATCHERS.

En dus heb ik een feestje gevierd, met gezonde snacks, en een heerlijke taart volgens ww recept, maar 3,5 point per portie (1 plak Oma's Cake is 5 points!). We hebbengeluisterd naar musiek, gepraat, catan gespeeld, en veel plezier gehad, het was echt een hele leuke avond. Eentje die ik me nog wel even zal herinneren!

Er waren cadeautjes: een pincet met verlichting, twee leuke blauwe kaarsen, een Pandora bedel (!), en een weegschaal te leen (om mijn koffer te wegen als ik op vakantie ga).


Mijn gasten in alfabetische volgorde: Ali (filmmusketet en buitenboordmotor), Fred (intellectueel sparringpartne en uit eten partner), Margreet (filmmusketet en kookmaatje), Tracey ( mijn nederlandse mentale coach) en Valentijn (vriend extraordinaire en collega RPer).


Tracey, Ikke en Fred



Margreet, Ali, Ikke en Valentijn


Die honderdvijftig dagen staan voor twee keuzes in mijn leven:
1. Gezond afvallen
2. Gezond leven

Beide keuzes heb ik zelf gemaakt, alleen, "dans ce petite une" zoals de fransen zeggen *grinnik*. Hierin is gezond leven de belangrijkste keuze, maar niet de eerste keuze, en is gezond afvallen, mijn eerste keuze, langzaam een bijprodukt geworden. Ik wil gezonder worden, fitter worden, er beter uitzien en me beter voelen.

En alhoewel ik de keuze alleen heb gemaakt, kan ik het NIET alleen waarmaken. Ik heb mijn vrienden en vriendinnen heel hard nodig. gewoon om tegen aan te praten, om mee te sparren en ideeën op los te laten, maar ook gevoelens en emoties laat ik soms op ze los. En dan zijn er natuurlijk die vrienden en vriendinnen die mij erop wijzen dat ik te weinig water aan het drinken ben, of waarom mijn blog niet is ingevuld. Maar ook die vrienden en vriendinnen bij wie gewoon weer eens mag vertellen waar ik mee bezig ben, waarom ik er mee bezig ben en natuurlijk stiekum ook wel hoe geweldig ik bezig ben.

Kortom gisteren was het feestje van mijn vrienden, mijn menselijke ankers. En ik heb hen beloofd dat zoals ik eens was, ik nooit meer zal worden. Er is geen weg terug, alleen een weg vooruit naar een gezondere Willow.

Denk nu niet dat hiermee de kous af is, want dat is ie niet! Er zijn natuurlijk zoveel meer mensen die mij steunen op grote en kleine manieren. Ik noem met name Sayre, een mede blogger, die haar comments vaak achterlaat in mijn blog, maar ook de Captain, Joke (de Irish Witch), Sandra, Spidey

Maar ook zijn er de meiden van de Meeltroep, het WW mailgroepje dat zich langzaam steeds meer uitbreidt, zoals daar zijn, Peeet, Naat, Cleo, Fre, Myrte, Maris, Chantal en Jessica. Dagelijks meelen we alle afval ellende naar elkaar en is een begrip als chocolade infuus een eigen leven gaan leiden (wijst naar Peet)

Ik noem ook al die dames en heren die ik elke woensdag zie op de WW club, wiens naam ik natuurlijk niet meer herrinnert, maar hun gezichten en verhalen des te meer. En het trio achter de tafel en bij de weegschaal, met joke als bezielende leiding en coach. Wat een geweldige groep mensen en team

En dan zijn er nog de mensen op kantoor die elke dag weer meeleven en vaak informeren en meejuichen. Hier wil ik vooral noemen Cecile, die me wat eten met raad en daad bijstaat. Ze is gewoon een expert of het gebied van gezond eten en geeft me altijd weer food for thought in mijn gezond leven proces. En dus gebruik ik geen witte pasta's en rijst meer, maar volkoren pasta en zilvervliesrijst, en heb ik ook de electrische wekker uit mijn slaapkamer verbannen. Ik mag dan geen allegie voor straling hebben, maar het heeft wel effect op mijn slaap.

En dan zijn daar nog Riet, mijn moeder, Carin, mijn zus, maar ook Marise, vriendin van mijn moeder, de buurvrouw van Carin, en vele vele anderen, teveel om op te noemen. Ik wil niemand vergeten, en daarom is mijn bedankje ook aan allen, genoemd of ongenoemd


Voor alle steun, luisterende oren en advies
DANK JULLIE WEL!


En dan nu maar de stand voor vandaag voor wat betreft mijn eten. Alles is goed gegaan, behalve zo jullie zien mijn water. Veel te weinig, en de light dubbelfriss drank die ik had gekocht kostte me ook meer dan ik had verwacht. Dat zal me leren om de labels op de pakken te lezen. Blijkbaar is light helemaal niet light!


Breakfast
0,0 points
-----------------------
2 water

Lunch
0,5 points

-------------------------------------
0,5 p - testen hapjes (ww vleeswaren)

Diner
9,0 points

-------------------------------------
4,0 p - 200 gr. rijst
1,0 p - 1 dl kokosmelk
2,0 p - 100 gr. kip
0,0 p - Salade (chinese kool, tomaat)
1,0 p - 1 el mayolijn
1,0 p - 1 kl olijfolie
0,0 p - uien, sugarsnaps, paprika
0,0 p - boemboekruiden
2 water

Various
23,5 points
-------------------------------------
3,5 p - 1 haring
2,0 p - 0,5 brosreep
1,0 p - 1 dl chcoladevla (optimel)
2,0 p - 3 toastjes
2,0 p - 3x ei en zalmsalade op toastjes
2,0 p - 8 vleesrolletje (appel, asperges, augurken)
6,0 p - dubbelfris light (!!!! niet voorzien - veel te veel punten)
5,0 p - taart (WW)

*********************************************************************************

Day maximum: 28,0 points
4 water (11:45 PM), 3 vegetable, 2 fruit, 2 fat, 2 calcium
1. Total bonuspoints used/saved:33,0/5,0
2. Bonuspoints needed/saved: 6,5/0,0
3. Exercise total: 1117 minutes/00 minutes cycling (volgende spacer 1220 minutes)

***SUMMARY: Water tekort; Points needed 6,5; Extra excercise: -***

2 opmerkingen:

Ali Molenaar zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ali Molenaar zei

Inderdaad sta ik keer leuk op een foto. Ik vind het wel grappig dat je een geleende weegschaal ook als kado beschouwt.