zondag 23 september 2007

Dag 144 - 20 bedels & 9 spacers

-------------------------------------
volgende bedel 35,0 kg



Vandaag heb ik een RSS feed toegevoegd aan mijn blog. Dus als je het interessant vindt om mijn blog in je RSS reader te ontvangen dan klik je op het oranje RSS feed logo wat je links zit.

Nog nooit mee gewerkt, geen probleem! Ik leg je het nut even uit:

Want voor wie is dit handig? Voor mensen zoals ik, die verschillende blogs in de gaten houden. Ik log in op mijn RRS reader, bij mij is dat bloglines, en alles sites die RSS gebruiken en die ik heb toegevoegd (middels het oranje icoontje) staan bij elkaar; REUZE handig!

Maar je kunt dit natuurlijk ook doen voor nieuwssites, of filmsites, of receptensites. Je kunt zelf bepaalde onderwerpen aanklikken. Bijvoorbeeld bij nieuwssites, het laatste nieuws, of locaal nieuws of sportnieuws.

Het is eigenlijk het beste te vergelijken met het automatisch vullen van
je eigen dagelijkse knipselkrant.

Dus: klik op het icoontje en je wordt geleid naar mijn "feedburner"site, en tevens gevraagd om in te loggen bij je RSS reader. Gewoon een on line reader zoals je dat ook moet gebruiken voor PDF formats bijvoorbeeld. Heb je die niet dan kun je je hier snel en eenvoudig voor aanmelden (is binnen 2 of 3 minuten gepiept!). Ik raad aan om bloglines te kiezen.

Het is echt de moeite waard om hier even voor te gaan zitten, zoals ik al zei 5 minuten maximaal, en je hebt een heel handig tool to je beschikking. Spaart en heleboel surfwerk, omdat de RSS feeder automatisch alles wat jij aangeeft verzameld.

Verder ben ik ook eens bezig geweest met het fenomeen BMI, Body Mass Index. En allereerste met hoe die formule in mekaar zit, want de BMI calculator van het voedingscentrum is niet op mensen met mijn gewicht berekend.

Dus als volgt: je gewicht gedeeld door het kwadraat van je lengte, bij is dat nu 141,9 : (1,80 x 1,80) geeft je BMI, bij mij dus 43,79


"De BMI is oorspronkelijk opgezet om statistieken over groepen mensen te krijgen en niet om over- of ondergewicht van individuele mensen te bepalen. De exacte waardes van de index om iemand in een categorie in te delen variƫren. De index doet namelijk geen uitspraak over het percentage vet in het lichaam van de persoon. Zwaar gespierde mensen (bodybuilders) kunnen dus in verhouding tot hun lengte een hoog gewicht hebben, maar worden over het algemeen niet als obees beschouwd. Het lichaamsgewicht alleen is dus geen goede indicator voor onder- of overgewicht. Er moet worden gecompenseerd voor lichaamsbouw. De BMI corrigeert alleen voor lichaamslengte maar dat is dan ook verreweg de belangrijkste factor."
(Bron: Wikipedia)

Ik heb voor mezelf een staatje gemaakt in Excel -zie hieronder-. Mijn doel is om met nieuwjaar onder de BMI 40, 0 te duiken. Ik moet toegeven een ambitieus doel, maar wel een waar ik voor ga! dat is een totaal van 43,2 kilo afvallen, Dat staat gelijk ongeveel gelijk aan Mijlpaal 4 (20 december 2007).

BMI - Gewicht
44,0 - 142,6
43,8 - 141,8
43,5 - 140,9
43,3 - 140,1
43,0 - 139,3
42,8 - 138,5
42,5 - 137,7
42,3 - 136,9
42,0 - 136,1
41,8 - 135,3
41,5 - 134,5
41,3 - 133,7
41,0 - 132,8
40,8 - 132,0
40,5 - 131,2
40,3 - 130,4
40,0 - 129,6


Breakfast
1,0 points
-----------------------
0,0 p - 200 gr. appels en aardbeien
1, 0 p - 2 dl vanille yoghurt
0,0 p - zoetstof
2 water

Lunch
7,5 points
-------------------------------------
2,0 p - 2 boterhammen
4,0 p - 60 gr. kaas
0,5 p - 10 gr. Linera (8%)
1,0 p - 2 plakken gehakt (WW)
0,0 p - mosterd
2 water

Diner
9,5 points
(3 porties - totaal 22,5)
-------------------------------------
6,0 p - kruidenmix (knorr)
4,0 p - 250 gr. pasta (onbeperkt gebruik)
4,5 p - 125 ml. schenkroom
8,0 p - 200 gr. kippengehakt
0,0 p - champions
2,0 p - 4 eetlepels baconbits
2 water

Various
6,0 points
-------------------------------------
2,0 p - 1 banaan
2,0 p - 2 dl kokosmelk
2,0 p - 2 dl chocolademelk light
5 water


*********************************************************************************
Day maximum: 28,0 points
8 water (09:00 PM), 3 vegetable, 2 fruit, 2 fat, 2 calcium
1. Total bonuspoints used/saved:24,0/4,0
2. Bonuspoints needed/saved: 2,0/11,0
3. Exercise total: 1092 minutes/15 minutes cycling (volgende spacer 1220 minutes)
***SUMMARY: Water OK; Points needed 0,0; Extra excercise: -***

2 opmerkingen:

Moby Dick zei

As you lose weight, you look younger in the photos.

I would like to be able to read your blog. It seems like there are two versions and they are both the same? I am not sure if you intended an English version or perhaps there is a translation tool?

Vundebar!

Pandora Woman zei

Spidey, You caught me in the process of translation. At the top of my dutch blog is a link to easily get me to the english one.

But perhaps you used it?

Last night as I was about to translate the last piece of text for yesterday (sunday 23rd september) and my cable connection (including phone and tv) caved and I could not access the any of the three. The translation will be up within 24 hours I promise.

And the english version is the same address, except there is an e behind willowishesless, e for english.

willowisheslesse.blogspot.com

I however realise that there should be two RSS feeds, one for english, and one for dutch. Now it is only the dutch one. I will remedy that as we speak.