donderdag 12 juli 2007

Dag 71 - 16 bedels & 3 spacers (afgevallen 1,4 kilo)


-------------------------------------
KLIK HIER om mijn blog in het engels te lezen
KLIK HIER als je wilt reageren op mijn blog van vandaag
-------------------------------------


Het lijkt een dag zoals alle anderen van de laatste 10 weken, maar dat is het niet. Een aantal dingen op een rij:

1. ik ben 1,4 kilo afgevallen de afgelopen week
2. Ik ben totaal 17,6 kilo afgevallen, wat maakt dat ik weer een bedel aan mijn armband mag doen (de 5e afvalbedel)
3. Dat is tevens 10% van mijn totaal gewicht, bij de WW krijg je daarvoor een sleutelhanger, die later compleet wordt gemaakt met een gouden sleutel (persoonlijk streefgewicht) en een gouden ster(WW streefgewicht). Mijzelf heb ik een hele mooie bedel cadeau gedaan (de 6e afvalbedel)
4. ik heb weer een spacer verdiend. In totaal heb ik nu 185 minuten op mijn hometrainer gezeten. Elke dag trouw tenminste 2 maal 10 minuten(3e bewegingsspacer).


De punten die WW vermeldt bij 10% gewichts afname:
- Vermindert het risico op diabetes
- Een te hoge bloeddruk daalt, wat het risico op een hartinfarct verminderd
- Een verhoogd cholestorolgehalte daalt
- gewrichten worden minder belast
- Het plezier om aan lichaamsbeweging te doen wordt groter. Hiermee raak je vet kwijt en daalt het cholestorolgehalte verder.
Over alle te meten waarden kan ik niet oordelen, MAAR ik voel me heel erg goed, ondanks een kleine verkoudheid. Ik voel me dagelijks heel goed!

Een WeightWatchers spreuk: Een doel is een droom met een deadline

KORTOM EEN FEESTJE WAARD!

Mijn volgende doel is wederom een klein stapje. Ik wil onder de 150 kg komen. dat is nog 5,2 kilo. Als deadline zet ik hiervoor 6 oktober, want ik heb een korte vakantie geboekt naar mijn "zus" in Ierland; vertrek op 6 oktober. Dat is nog 11 weken. Ik ben benieuwd hoeveel ik dan ben afgevallen. Wederom een leuk punt om naartoe te werken. ZOoals je ziet is mijn MOTIVATIE nog steeds heel groot!

Oh ja en nog even voor de oplettende lezers. Ik ben gisteren over mijn totaal heen gegaan: ik weet het, ik weet het!. Het bezoek aan de Weight Watchers is meestal aansluitend aan mijn werk dus echt avondeten komt er niet van. Tegen die tijd dat ik thuis ben is het 8 uur. En na 8 uur eet ik geen avond eten meer. Maar omdat ik natuurlijk wel honger had heb ik dus 2 snackrepen gegeten (na het wegen, want zo slim ben ik nu ook wel).

En dan heb je nog het "eilandgevoel". Iets wat WW leden wel kennen. Je hebt net gewogen, een prachtig resultaat, en de nieuwe week begint eigenlijk pas morgen. Daarmee wordt de 10 a 12 uur tussen het wegen en opstaan in de ochtend een "eiland" waar alles kan. Bij mijn eerste afvalpoging was het wel eens zo dat ik dan patat of pizza of een hele zak chips leeg at, of alles tegelijk. Maar tot nu toe heb ik dat gedrag bewust gemeden. Echter gisteren heb ik nog twee repen extra genuttigd, en een klein handje pringles light, met afgemeten light dipsaus; heel erg van genoten, bewust gegeten, bewust meer punten. En ik heb er geen spijt van.

Vandaag is weer een nieuwe week begonnen, en ik heb vanochtend om 6 uur al mijn beweging op de trimfiets gehad. En ik heb besloten om een aanpassing te maken in mijn bewegings programma. Nu sta ik op x 10 minuten elke dag. De aan passing is dat op vrije dagen fiets ik 2 x 10 minuten en 1 x 5 minuten. Dus mijn aankomende lange weekend levert mij 100 minuten op, wat bijna twee spacers is.

Vanavond ga ik pizza eten met een vriendin. Geen zorgen, de pizza is ingecalculeerd, en ik eet maar een halve. De rest neem ik mee en vries ik in (zoals de vorige keer).

Kortom, een nieuwe week kondigt zich aan!


Smoothies (2 x 2 dl)
2,5 points
-------------------------------------
1,0 p - 2,0 dl optimel yoghurt
0,5 p - 1, 0 dl optimel kwark
0,0 p - aarbeien
1,0 p - 90 gr. banaan

Breakfast
5,00 points

-------------------------------------
1,00 p – 25 gr. bruine boterhammen
0,25 p - 25 gr. linera (25%)
1,75 p - 25 gr. kaas 30+
2,00 p - 1 frusi
3 glazen water

Lunch
4,5 points

-------------------------------------
0,0 p - groene salade
4,0 p - 100 gr. gerookte zalm
0,5 p - 2 matzes rond
2 glazen water

Diner
14,0 points

-------------------------------------
14,0 p - 0,5 pizza gorgonzola/salami
00,0 p - 2 cola light

Various
0,0 points

-------------------------------------
2 glazen water

*********************************************************************************
Day maximum: 29,0 points
3 glazen water (14:00 PM), 3 vegetable, 2 fruit, 1 fat, 2 calcium
1. Total bonuspoints used/saved: 26,0/3,0
2. Bonuspoints saved: 0,0 (0,0 nodig)
3. Exercise total: 195 minuten/20 minuten vandaag
***SUMMARY: nieuwe week!***

2 opmerkingen:

Ali Molenaar zei

En een gekleurde bedel! Leuk! En een goed bericht natuurlijk, maar ik had je al toegejuicht.

Groet
Ali

Anoniem zei

Hey Willo,
kan niks anders dat gaafffff zeggen.
Heb alle vertrouwen erin dat je die kleine stapje ( 5,2 kilo ) haal.
Tracey xxx