vrijdag 1 juni 2007

Dag 30 - 8 bedels

Gisteren niet veel geschreven, komt een beetje door mijn vakantie, Maar ben wel heel actief geweest. Ik breng de laatste tijd meer tijd buiten door. En dat is niet alleen vanwege het weer. Vaak is het zo dat ik geen zin heb in spottende of afkeurende blikken. En als je dan ook nog onzeker voelt over jezelf, ga je al helemaal niet graag naar buiten. Maar zoals wel blijkt voel ik me heel goed, en dus ben ik meer buiten en actiever. Ik weet dat ik afval, en dat is voldoende om mogelijke blikken trots te weerstaan. Raar is dat, mensen weten vaak niet wat ze anderen aandoen met een blik. Ik weet dat ik altijd probeer om mensen open te gemoet te treden zonder al teveel vooroordelen. Lukt niet altijd, maar ik doe er wel mijn best voor.

Ik merk wel dat mijn ontbijt niet goed wil lukken deze week, als ik niet de beslissing neem om iets te maken, eet ik pas om 11 uur. Vakantiegevoel denk ik. Gisteren was een beetje een rommeltje met eten. Wel gewoon binnen het plan, maar een beetje aangerotzooid.

En ook vandaag laat onntbeten; 2 haringen en een smootie. Moet niet gekker worden hoor. *grinnik* Voor de lunch eet ik aardbeien en cracker geitenkaas, want ik vind haringen heerlijk, maar die smaak blijft maar hangen. Dus lekker iets zoets zoals aardbeien helpt me daar wel weer vanaf.

Ik heb mijn eten voor het weekend (VERJAARDAG) uitgestippeld, en ga dadelijk boodschappen doen. Zoals ik al zei in een chatroom on line........HELP!!! Dat wordt sjouwen, major sjouwen.

OK, boodschappen gedaan, en heb nog een tijdje heerlijk buiten gezeten. Als je het over schrokkoppen hebt, dan moet je zeker kokmeeuwen meerekenen. Ik zat rustig te kijken hoe een aantal merels genoten van een broodjes wat platgeslagen ergens op het trottoir terecht was gekomen. Dat doen ze met hele kleine stukjes tegelijk. Het was bijna een heel broodje, zeg maar zo'n 80% van het broodje, helemaal plat. Plotseling vliegt er een kokmeeuw aan, maakt een kabaal, en jaagt alle merels weg. Toen, zonder blikken of blozen slokt hij/zij het broodje in een keer naar binnen. In één keer, NOU JA!! Zou dat kunnen een meeuw die naar WW gaat? *grinnik*

Nog zoiets, ik zit rustig te zitten in de zon met een flesje cola light en een zakje crackerjacks. Krijg je toch nog vreemde blikken! Waar bemoeien mensen zich mee, hebben ze niets beters te doen?

Ik realiseer me opeens dat dit echt een spannede week is. Kijken of zon'n verjaardag gedoe mij van het rechte pad af krijgt!


Oh ja, mijn 8e bedel gekocht, een 10% mijlpoaal, dus zilver met 14k goud!



Chocolade frambozen smoothie (2 x 2 dl)
2,75 points
-------------------------------------
1,5 p - 1,5 dl chocolademelk light
0,0 p - 100 gr. frambozen
0,75 p - 1,5 dl magere melk
0,5 p - 100 gr. optimel kwark

Ontbijt
6,0 points

-------------------------------------
6,0 p - 2 haringen

Lunch
0,0 points

-------------------------------------
0,0 p - 200 gr. aardbeien

Diner
12,5 points Garnalen pannetje

-------------------------------------
0,0 p - 2 tomaten
2,5 p - 75 gr. gerookte zalm
0,0 p - 100 gr. champions
4,5 p - 125 gr. reuze garnalen en 90 gr. (5) surimistaafjes
1,0 p - 2 kl olijfolie
4,0 p - 200. gr. rijst
0,5 p - 1 kl sesamolie
0,0 p - knoflook, zeezout, peterselie

Diversen
5,0 points

-------------------------------------
0,0 p - 1 flesje cola light
5,0 p - 2 zakje cracker jacks

-------------------------------------
8 glazen water, 2 groente - 2 fruit, 2 vet, 2 calcium
-------------------------------------

1. Dagtotaal : 27,0 pointsgebruikt/4 bonuspointsgespaard
2. Weektotaal: 4 bonuspointsgespaard = 8 bonuspointsgebruikt

Geen opmerkingen: