vrijdag 8 juni 2007

Dag 37 - 12 Bedels

-------------------------------------

KLIK HIER om mijn blog in het engels te lezen

-------------------------------------


Vrijdag, de laatste dag van mijn twee weken vakantie. Maandag start werk weer, en dat gaat me toch iets makkelijker af, WW technisch. Met het vaste stramien van werk is het makkelijker voor me om gezond te eten. Ontbijt VOOR werk, Diner NA werk, en de lunch helpen mijn collega's me aan herinneren. Want als het aan mij lag werk ik gewoon door zonder te lunchen.

Gisteren was een drukke dag. Ik heb tijd doorgebracht met twee goede vrienden, met de een de lunch gegeten, met de ander diner. En dus ben ik twee keer uit eten gegaan gisteren. Maar omdat ik dit had ingecalculeerd was het mogelijk om dit te doen. 's avonds pizza gegeten, en ik heb de serveerster de pizza in tweeen laten snijden, de eerste helft heerlijk op gegeten, de tweede helft meegenomen en invroren, Dit houdt in dat voor 7 points per stuk ik twee stukken pizza in de vriezer heb.

Heb gisteren ook mijn boodschappen gedaan. EN ik moet zeggen zonder enige problemen, of zelfs maar behoefte om die dingen te kopen die eigenlijk slecht voor me zijn. Wat wel waar is, is dat gezond eten duurder is. Een vriendin van me zei terecht dat het goedkoper is om een appeltaartje te kopen dan groente en fruit. Maar ik kan een appeltaartje in een keer wegwerken, dat lukt me met al mijn groente en fruit ECHT NIET; daar doe ik veel langer mee.

Vandaag hou ik me bezig met de laatste schoonmaakperikelen in mijn huis voor het weekend, en ga ik planten verzorgen, dat is HOOG nodig.

Ontbijt staat klaar, maar ik heb wel gemerkt dat zomaar klakkeloos 1 punt rekenen voor een boterham niet slim is. Sommige van mijn ingevroren sneden brood zijn wel 2 punten per stuk. Belachelijk!



Let op: vanavond is Musketetten avond! Ali, Margreet en ik (de drie musketettes) gaan gewoon lekker zitten hangen in de banken. We kijken wat films en hebben veel plezier. Omdat de dames de hele dag gewerkt hebben, zorg ik voor het eten. Het zal wel het gezonde knabbelwerk worden, eten terwijl je "hangt".

Ik zat te denken aan een heleboel rauwkost, wat gezonde dippen, een salade en wat kip. Het totaalbeeld zal zich wel vormen tijdens de dag. Dat zien jullie nog wel.

OK, Ali heeft afgebeld, gelukkig had ik nog geen eten voorbereid. Dus eten voor twee. Het wordt allemaal WW eten; kerriesoep, kaaspasta en chocolade banaansmoothie. Ik had nog geen lunch op, dus die heb ik ietwat aangepast

Smoothies
1,0 points
-------------------------------------
0,5 p - 1 dl. optimel yoghurt
0,5 p - 1 dl. magere melk
0,0 p - 100 gr. frambozen

Breakfast
4,5 points

-------------------------------------
1,0 p - 4 bruine boterhammen
1,0 p - 20 gr. kip (WW)
1,0 p - 2 plakken cervelaat (WW)
1,0 p - 1 plak gehakt (WW)
0,5 p - 10 gr. linera margerine 25%

Lunch
3,0 points

-------------------------------------
1,0 p - 200 dl. Optimel kwark
0,0 p - 250 gr. aarbeien
2,0 p - WW Candybar

Diner
16,5 points

-------------------------------------
3,0 p - Kerriesoep
2,0 p - 3 bacon tucjes
8,5 p - Kaaspasta
3,0 p - banaan/chocolade smoothie

Various
3,0 points

-------------------------------------
2,0 p - 6 bacon tucjes
1,0 p - 1 cl dipsaus

-------------------------------------
4 glasses water, 3 vegetable - 3 fruit, 2 fat, 2 calcium
-------------------------------------

1. Dag totaal: 28,00 pointsgebruikt - 2,0 bonuspointsgespaard
2. Week totaal: 2,0 bonuspointgespaard

1 opmerking:

Siobhán zei

Willow, je zag er supergoed uit gisteravond. Ik vond het erg gezellig. Stoer van je dat je maar een halve pizza hebt opgegeten. Ik zou dat niet kunnen!
Bijna 8 kilo al afgevallen. Hou vol lieverd!