dinsdag 26 juni 2007

Dag 55 - 13 bedels

-------------------------------------

KLIK HIER om mijn blog in het engels te lezen
KLIK HIER als je wilt reageren op mijn blog van vandaag

-------------------------------------




Zoals jullie weten ben ik 7 weken geleden begonnen met een serieuze afvalpoging via weight watchers, en heb ik, om te voorkomen dat mijn beloning voor goed eetgedrag ga zoeken in ETEN, de Pandora armband aangeschaft met 5 bedels (aanbieding waarbij de armband gratis was).

De afspraak die ik met mezelf heb is de volgende: In plaats van mezelf te trakteren op taart, patat of snoep, doe ik mezelf voor elke 3,5 kilo een bedel cadeau. EN het werkt! Ik heb zoveel pelzier van mijn armband, dat is bijna niet voor te stellen. Niet alleen staat ie geweldig, heeft elke bedel een speciale betekenis, MAAR het gewicht en het "bungelen" van de armband aan mijn rechterpols herinnert me steeds weer aan mijn doe. Het herinnert me eraan als ik boodschappen doe, en naar de verkeerde dingen grijp, of wanneer ik eten klaar maak, of aan mijn ontbijt zit. Een voortdurende mooie "bewaker" van mijn afvalpoging. Inmiddels is mijn armband voor mij een soort talisman geworden.

Toen ik 10% was afgevallen van totaal heb ik de zilveren bedel gekocht met het gouden kroontje (nr. 201). Elke 10% stap beloon ik mezelf met een bedel met 14 karaat goud accent.

Afgelopen vrijdag heb ik in de stad 4 bedels gekocht (aanbieding 4 voor de prijs van 3) omdat ik er nog twee (7 kilo) aan mijn armband mocht schuiven, en de twee die overgebleven zijn liggen nu in mijn bureaula. Het werkt echt als stimulans, ik wil ze zo graag aan de arband zien, dat het me bij mijn eetgewoontes postief stimuleert ( het zijn bedel nr. 258 en de murano glasbedel lichtblauw met groene stippen).

Gisteren heb ik op ebay in totaal een Pandora 10tal spacers gekocht in Amerika. Deze ga ik mezelf cadeau doen voor elk uur dat ik doorbreng op de hometrainer. Als extra voorwaarde moet het uur beweging in aansluitende dagen zijn opgebouwd. Dus een dagje rust is er niet bij! Op deze maniet hoop ik mijn bewegingsplan vlot te trekken. Als startdatum heb ik 2 juli neergezet, tegen die tijd hoop ik weer helemaal beter te zijn.

Op de helft van mijn af te vallen totaal (VEERTIG kilo) heb ik mezelf een zilveren Pandora halsketting of een tweede zilveren Pandora armband beloofd, omdat ik denk dat tegen die tijd mijn armband vol is.

**********************************************************************************
SAMENVATTING
1. elke 3,5 kilo; een zilveren bedel
2. elke 8 kilo; een goud met zilveren bedel
3. elk uur op de hometrainer; een tussenbedel (mag verdeeld worden over meerdere dagen, bij een rustdag gaat het totaal terug naar af)
4. bij 40 kilo; een nieuwe armband of halsketting
**********************************************************************************
Mijn eerste grote doel is minder dag 150 kilo wegen. Ik had als streef datum 1 oktober neergezet, maar ik denk dat ik die datum moet bijstellen. Dit is nog 13 weken, en ik moet nog 7,2 kilo daarvoor afvallen. Dat moet toch ZEKER lukken.

Wat van mij verlangd wordt? Behalve een goed gevulde portomonnee, is het volgen van een gezond eetpatroon. Zodanig dat ik nu kilo's afval, en later wanneer ik op streefgewicht ben, mij nog steeds van nut zal zijn om mij gezond en vitaal te houden. Al met al merk ik dat gezond eten voor mij langzaam een gewoonte aan het worden. Als ik nu alleen nog maar aan mijn dagelijkse waterminimum kwam!

Tjee zeg wat is DAT moeilijk!

Oh ja, ik heb een foto van mijn arband nu:



Smoothies (2 x 2 dl)
2,0 points
-------------------------------------
1,0 p - 2 dl. optimel kwark
1,0 p - 2 dl. optimel yoghurt
0,0 p - kiwi, aardbeien

Breakfast
9,0 points

-------------------------------------
4,0 p - 4 bruine boterhammen
0,5 p - 10 gr. linera
2,0 p - 40 gr. gekookte worst (WW)
2,0 p - 1 frusi
0,5 p - 15 gr, braden kip (WW)

Lunch
8,0 points

-------------------------------------
0,0 p - 200 gr. tomaten
0,0 p - 50 gr. cellerie
6,0 p - 150 gr. kippegehakt
2,0 p - 2 kl mayonaise

Diner
9,0 points

-------------------------------------
3,0 p - 3 kl olijfolie
0,0 p - 200 gr. champions
0,0 p - 200 gr. tomaten
3,0 p - 150 gr. kip
3,0 p - 1 WASA sandwich


Various
0,0 points

-------------------------------------
1,0 p - 1 WW snackreep

-------------------------------------
29 points: 4 glasses water, 3 vegetable - 3 fruit, 2 fat, 2 calcium
-------------------------------------

1. Dag totaal : 29,0 pointsgebruikt - 0,0 bonuspointsgespaard
2. Week totaal: 11,75 bonuspointgespaard

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Willo
Het gaat zeker goed met je en inderdaad met je armband hou je er meer erg in.
En een leuke plan voor je fietsen.
Kan jij voor mij alle nummer van je armband door mailen ?
Nou nog een beter plan voor het drinken :P ( komt ook wel )
Gaat zo door.
Dikke kus Tracey xxx