zaterdag 2 juni 2007

Dag 31 - 11 bedels

Druk, druk, druk, druk! Vandaag heb ik wat mensen uitgenodigd, om onder het genot van een hapje, een drankje te vieren we het feit dat ik 43 zal worden op maandag 4 juni. Ik had verzocht of we onze reguliere Kolonisten van Catan spelavond konden houden bij mij thuis om het heugelijk feit te vieren, en heb zelf een klein Weight Watchers dineetje in mekaar gewrocht.

In de eetplanning heb ik rekening gehouden met het feit dat ik vandaag nogal wat zal weghappen, dus voor het ontbijt doe ik rustig aan en ook de lunch zal heel basic zijn.

----------------------------------------

Tja, zoals je onderaan kan lezen, heb ik uiteindelijk niet ontbeten EN niet geluncht, Waarom niet? Gewoon omdat ik er niet eens aan toe ben gekomen. Ik was zo ontzettend druk bezig met de voorbereidingen, dat ik niet gegeten heb. Komt lekker uit met al het eten wat ik vanavond gedaan heb, maar is niet verstandig om te herhalen. Dus morgen gewoon de draad weer oppakken!

MAAR, het was een super gezellige happening, en ik ben ontzettend verwend met cadeautjes en aandacht. Van mijn allerbeste vrienden heb ik bedels gehad voor mijn armband, dus de telling staat op 11 bedels, waarvan 8 WW bedels, of zoals Ali dat noemt "gewicht kijk" bedels. Ik laat jullie toch even meegenieten welke bedels er nu bij gekomen zijn, maar ook welke ander leuke cadeautjes ik heb gehad.

Van Fred:
Van Tracey:
Van Ali en Margreet:
En oh ja, kaarsen, aanmaakblokjes (die meiden zijn echt niet goed snik) en 8 doosjes om de huisjes, bootjes, steden en dorpjes voor het catanspel in op te bergen.

Van Jannie en Gerard: Een heel prettig leesboek (maandkeuze bij de boekhandel) en een enig plantje!

Met allemaal ben ik zo blij als een kind! En de bedels hebben alle drie voor mij en voor de gulle gevers een betekenis. Fred noemt mij altijd een "grote bos rozen". Een heel lief compliment voor een dikke vrouw. *grinnik* Ik zei hem al dat die “bos” nu wel kleiner gaat worden.
Van Tracey, die mijn blog elke dag leest, en aangaf dat het zo goed vond zoals ik het nu deed, een katbedel, want zij weet ik heb drie lieve katten, Ashley, Boudewijn en Willemijn.
Van mijn liefste vriendinnen en mede muskettettes, een engel, zoals Margreet zegt met een "b" ervoor. En ook omdat we een beetje elkaars beschemengeltjes zijn. Wat lief hé? De engel stelt me wel voor een raadsel, wat het plaatje zoals je die ziet is niet de engel die ik heb gekregen, de mijne is groter en gedetailleeder! Kan er geen foto van vinden. Dus het moet maar even zo.

Hieronder kun je lezen wat er te eten was, en daaronder wat ik gegeten HEB. Ik ben heel tevreden over mezelf, en het diner was werkelijk heel verukkelijk! Vooral de toet, bedoeld voor 8 personen is er geheel en al doorheen gegaan. Zeer zeker de moeite waard om te maken.

Doe 250 gr. marscapone in een kom. Was 500 gr. aarbeien en verwijder kroontjes. Houd 8 mooiste aarbeien apart voor garnering, en snijd de anderen in stukjes. Meng ze in een kome met 100 ml. kirsch en 1 eetlepel hittebestendige zoetstof. Laat een uur inweken (niet langer, dan worden de aarbeien pap). Laat ze daarna uitlekken en vang al het sap op. Laat dit 2 minuten inkoken op een laag vuurtje. Klop 8 eiwitten to sneeuw (tip: maak je kom en gardes vetvrij met azijn, dan sla je de eiwitten zo stijf). Meng de marscarpone met 4 eetlepes zoetstof, en spatel de eiwitten voorzichting hierdoor heen. Haal 16 lange vingers door de aardbeiensap, leg ze op de boden van een schaal (ca. 26 x 26 cm). Verdeel de aarbeienstukjes op de langevingers, en giet hier het marscarponemengsel over. Laat dit minimaal 4 uur in de koelkast staan. Vlak voor het serveren strooi je er cacaopoeder over, en garneer met de gehalveerde aarbeien die je apart gelegd hebt.

Met een ding ben ik door het lint gegaan, en dat was de boterkoek. Raar maar waar, het was eigenlijk net als de karamels van vorige week. Ze stonden er, en ik ben aan het snaaien geslaan. NA mijn feestje! Ik had alles in de keuken gezet, de huiskamer was weer netjes, en daar stonden ze.....op tafel! Ik had uit voorzorg alle andere “slechte” etenswaren meegegeven aan mijn gasten, maar deze was ik gewoon vergeten. En voor ik het wist was ik gaan zitten en had ik zo 2 ons boterkoek naar binnen gewerkt. Jammer! Ik heb nog drie stukjes over, die ga ik NU weggooien!

Al met al een geweldige dag, geweldig eten, geweldig gezelschap. En omdat ik weet dat veel, zo niet alle van de aanwezigen deze blog lezen wil ik jullie bedanken voor een onvergetelijke, hele leuke dag! Ik voelde me echt jarig! Maar meer nog ik voelde me een waaardevol mens met al die vrienden om me heen. En waardevol voelen is voor mij het summum wat ik in mijn leven wil en kan bereiken.

DIKKE KUS voor jullie allemaal


---------------------------------------------------------------------------------
En dan nu wat heb ik allemaal te eten gemaakt, hoe smaakte het, en was het een beetje klaar te maken?

Ik heb het foldertje gebruikt wat we voor moederdagzondag hebben gehad, en de hapjes komen uit het 365 dagen WeightWatchers boek:

Totaal Diner (4 gangen): 18,5 points
Paprikasoep
1,00 points
Simpel te maken, en heel smakelijk

Pastasalade met zalm en tomaat
5,0 points


Varkenshaasjes met mosterdroomsaus en dragon, hamsalade
7,0 points

Varkenshaasjes: simpel klaar te maken en heel smaakvol. Ik had het van tevoren gemaakt, en het laatste deel (20 minuten sudderen) gedaan terwijl we aan de Pastasalade waren

Tiramisu met aarbeien
5,5 points

Bewerkelijk in het maken, maar echt de moeite waard! Heel erg lekker!

Hapjes:
Cervelaathapjes met olijven
1,0 points

Erg lekker, maar ik raad aan iets minder olijven te gebruiken, want de smaak wordt HEEL erg sterk
Kipfilet tomaat spiesjes
0,5 points

Lekker, maar slecht klaar te maken, de weightwatchesr kip valt niet te rollen, is veel te vetarm, daardoor breken de rolletjes.

En dan had ik ook nog:
crackerjacks (1 zakje 2,5 points)
tuc kaas(3 stuks, 1,5 points)
boterkoek (100 gr. 10,0 points)
buggels (21 gr. 2,5 points)met kaasvulling (100 gr. 6 points)

----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------
Wat heb ik nu gegeten? En snelle telling leert me dat ik 50,5 punten heb verbruikt, dat valt nogal mee, want natuurlijk heb ik gespaard voor dit evenement! Maar al met al ALWEER te weinig water gedronken!

Diner 18,5
Hapjes 12,0
boterkoek 16,0
Drank - allen light 0,0


-------------------------------------
4 glazen water, 2 groente - 2 fruit, 2 vet, 2 calcium
-------------------------------------

1. Dagtotaal : 46,5 bonuspointsgebruikt
2. Weektotaal: 8,0 bonuspointsgespaard - 15,5 bonuspointsgebruikt = 7,5 bonuspointtesparen

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vond het erg gezellig en het eten was heel goed. Prima manie om verjaardag te vieren. Moeten we vooral vaker doen.

Pandora Woman zei

In principe kan je dat maar één keer per jaar doen *grijns*; anders wordt je zo snel oud!

Ali Molenaar zei

Ik heb mijn eigen streep-je-slank ingevuld aan de hand van jouw gegevens :-) Was wel zo makkelijk. Ik geloof wel dat ik iets meer gezondigd heb, maar goed, dat wisten we al.