maandag 22 oktober 2007

Dag 173 - 21 bedels & 9 spacers

------------------------------------
-------------------------------------
volgende bedel 38,5 kg


Ik heb vandaag een commentaar geschreven op een blogpost van Iron Man, en toen die klaar was besloot ik hem te gebruiken als mijn post voor vandaag. Ik hoefde er maar een paar kleine dingen aan te schaven, oh ja en te vertalen in het nederlands.

Terugvallen, je weet wel, een stap voorwaarts, twee stappen terug


Terugvallen? Ik ben al eens eerder bijna 50 kilo afgevallen, en kwam ze allemaal aan plus nog zo’n 15 kilo extra. Dus ik ben benieuwd hoe ik omga met mogelijke terugval deze keer, omdat ik nu WEDEROM bijna 40 kilo ben afgevallen.

Deze keer heb ik besloten om afvallen vanuit een heel ander optiek te benaderen. Ik eet gezond en afvallen is een bijprodukt, niet het hoofddoel. Zoals Angelfish schrijft, veel van ons “dikkerds” eten voedsel niet alleen om te leven. Wij omarmen voedsel als onze verzorger, trooster, vetrouwenspersoon, anger manager, frustratie box bal en noem maar op. Kortom, elke emotie die we kunnen bedenken geeft ons een reden om te eten.

Wat mij doet "tikken"

Ik heb me gerealiseerd dat ik voedsel gebruik als antwoord op mijn emoties. EN ik heb dus bewust besloten om het mechanisme te doorbreken. Hoe? Ik heb mezelf alles beloofd BEHALVE voedsel.

1.Mijn blogs blogs: willowisheslesse.blogspot.com (Engels) willowishesless.blogspot.com (Nederlands)
- Het houd me bezig, en dan heb ik geen tijd te zoeken naar eten, te denken aan eten of wat mijn volgende “lekker hap”zal zijn. Sinds kort bezit ik ook de domains http://www.willowishesless.com/ en http://www.willowishesless.nl/. Daar moet ik nog mee aan de slag, maar het belooft vele leuke uren knutselen.

2. Mijn mooie Pandora armband
Ik beloon mijn goed gedrag, ofwel gewichtsvelies, door een bedel toe te voegen aan mijn Pandora armband. Daarbij komt dat ik het elke dag draag (behalve bij de douane op Eindhoven luchthaven, want de detectiepoort verslikte er zich in *grinnik*). Neem de tijd om mijn twee blogspots te lezen, dan snap je beter hoe belangrijk mijn arband voor mij is. - lees Dag 68 en Dag 55.

3. Ankers
Ik gebruik en soms denk ik misbruik mijn familie, vrienden, WW collega’s als ankers om mij te beletten te stoppen met gezond eten. Ik heb zelfs twee levens coaches gevraagd mijn blogs te lezen en mij op het rechte pad te houden. Al deze mensen, sommige weten niet eens wat “extra kilo’s“ zijn, helpen mij om gefocused te blijven, en zo blijf ik me herinneren, dit is niet voor even, een paar weken of maanden, maar voor MIJN HELE PRACHTIGE MAGNIFIEKE LEVEN. Een leven dat door de beslissing om gezond te eten een grotere kans heeft om langer te duren dan voorheen!

4. PLANNING, PLANNING, PLANNING, PLANNING!
Ik weet dat wanneer ik mijn leven leid als een ongeleid projectiel, van mnoment naar moment, dan zullen veel van die momenten ongezonde eetmomenten zijn, die mijn ouderdom danig zullen dwars zitten. Ike weet namelijk dat die momenet, chocolade, spek, frieten, slagroom en snoep zullen bevatten. Planning helpt me gefocused te blijven, me te realiseren en te begrijpen waarom en waarvoor ik gekozen heb om gezond te eten. Het betekent dat ik mijn leven controleer, niet mijn leven mij.

Vakantie terugval, zeg maar………OEF!

Terwijl ik dat zeg , kan ik mededelen dat ik tijdens de vakantie ben teruggevallen. Drie weken vakantie in een ander land, waar OVERAL chcolade om heen was. En ik kan niemand anders dan mezelf als schuldige aanwijzen. De vraag is alleen, ben je schuldig als je tijdens de vakantie NIET lijnt, NIET gezond eet?

Op een bepaald moment ben ik gestopt met bloggen (1), gestopt met plannen (4) em misste ik mijn vrienden, familie en WW collega’s (3). En de ongezonde momenetne stapelde zich op en was ik in week één 1,5 kg aangekomen. Ik ga aanstaande woensdag wegen, en ik denk dat ik nog wel meer ben aangekomen.

Het mooie van dit alles, elk nadeel heeft een voordeel, is dat bij thuuiskomst alles weer op zijn plaats viel. Ik heb mezelf eens goed toegesproken, mijn blog weer opgepikt (so jullie zien), mijn dagelijkse eetrapportjes weer neergepend, en voila, ik ben alweer bijna een week goed bezig. Wat ik aangekomen ben schrijf ik toe aan de vakantie, en ik accepteer dat “gezond etene”en “afvallen” ook wel eens op vakantie kunnen zijn.

Blijft de vraag: Ben ik teruggevallen, of ben ik gewoon op vakantie geweest? Ik hoor graag van de mensen die dit lezen wat ze ervan vinden.

Wijsheid a-la-Dr.-Phil

Een jaar geleden heb ik het boek van Dr. Phil - the ultimate weight solution – voor het eerst gelezen. Een boek wat draait om de dynamiek van het afvallen, of het niet afvallen. En ik raad eenieder aan om het eens te lezen.

Toen ik het boek las zijn een aantal zaken blijven hangen, maar er zijn e rook veel gewoon weer wegeglipyt. Ik ben benieuwd hoe mijn andere leefstijl mijn kijk op het boek heeft veranderd. Wat herinner ik me nog, of wat herken ik nu in mijn dagelijks keven, zegt het boek me meer of minder dah de eerste keer? Lijkt me interessant om dat te zien. Ik zal er zeker over bloggen.

Heeft iemand anders Dr. Phil’s boek gelezen? Laat me weten wat je ervan vond!

Breakfast
3,0 points

-------------------------------------
3,0 p - 1 WASA Sandwich
0,0 p - 2 appels
1 water

Lunch
7,5 points
-------------------------------------
6,0 p - 9 tl havermout
1,5 p - 1 dl volle melk (verkeerde fles gekocht!)
1,0 p - 1 kl stroop
1 water

Diner
14,5 points
-------------------------------------
2,5 p - 250 gr. aardappelen
9,0 p - 2 veggieburger
2,0 p - 20 gr. mayonaise light
0,0 p – suikerbonen en soja saus
1,0 p - 1 kl olijfolie
3 water

Diversen
1,0 points
-------------------------------------
0,0 p - 1 appel
1,0 p - kauwgom
2 water


*********************************************************************************

Day maximum: 28,0 points
8 water (11:00 PM), 3 vegetable, 2 fruit, 2 fat, 1 calcium
1. Total bonuspoints used/saved: 26,0/2,0
2. Bonuspoints needed/saved: 7,5/8,0
3. Exercise total: 1147 minutes/0 minuten fietsen (volgende spacer 1220 minutes)

***SUMMARY: water OK; te weinig Calcium!, Points needed 0,0; Extra excercise: -***

Geen opmerkingen: