donderdag 18 oktober 2007

Dag 169 - 21 bedels & 9 spacers

-------------------------------------
volgende bedel 38,5 kg


I am BACK!

De vakantie is voorbij en alles is weer zoals het altijd was. Ik ben ervan overtuigd dat menig lezer heel benieuwd is hoe ik het gedaan heb, afvalsgewijs. Simpel: Ik ben aangekomen.

Hoeveel, dat weet ik niet precies, MAAR ik ben zoals beloofd op donderdagochtend 11 oktober naar de WW in Ierland gegaan, en de weegschaal gaf aan dat ik 137,4 kilo woog, en ik was daarmee 1.5 kg aangekomen.

Ik was erg teleurgesteld, want ik had eigenlijk best wel goed mijn best gedaan, TOTDAT ik eens goed ging nadenken. In het kort zag ik het volgende:

- te weinig water
- te weinig bweging
- te veel gegokt, en heel vaak finaal mis gegokt (100% meer dan ik opschreef)
- te weinig fruit; wasongemerkt toch best wel moeilijk , de keus is niet zo groot in Ierland
- te weinig groente
- te veel snoep; zelfs mijn puntenreserves kunnen niet op tegen chocolade, koekjes en ijs.

Kortom, ik heb vakantie gevierd, en genoten.

WW in Ierland is HEEL anders dan mijn eigen vertrouwde groep hier in Den Haag. De mensen praten niet mee, en de curusleidster staat een verhaaltje af te draaien met was "grappige" woordspelingen op de verschillende wintergroentes die er zijn. Nieman heeft input anekdotes, er wordt niet gelachen, maar het voelt alsof je op school zit.

Mensen zitten er vooral als individu, en de ktacht van de groep als geheel wordt totaal genegeerd, of beter gezegd onbenut. Het feit dat er een beuitenlandse bezoekende WWer was, werd niet aangegrepen om eens te vergelijken of te horen hoe het eregen anders was. Ik ben ook nog gebleven voor een introdutiegesprek. Nou ik kan je verzekeren, nadat dat was afgerond was ik al tot de slotsom gekomen dat ik de kilo's die ik nu kwijt ben NOOIT had was afgevallen in de Ierse WW groep.

Wat een ontzettend schrijnend en teleurstellend verschil.

Vandaag ben ik echter op de gezonde, gewone voet weer verder gegaan, zonder al te veel problemen. ECHTER, ik heb mij gisteren NIET kunen wegen, ik was pas om 21:30 thuis vanuit Ierland, en zal dus volgende week moeten kijken wat mijn gewicht is, vooralsnog noteer ik de stand van 11 oktober netjes, met alle grafiekjes erbij.

Breakfast
6,0 points

-------------------------------------
2,0 p - 2 roggebrood
0,5 p - 10 gr. linera
2,0 p - 4 plakken cervelaat
0,0 p - aardbeien
1,5 p - 3 dl optimel
1 water

Lunch
4,5 points
-------------------------------------
4,5 p - Yoghurt met vruchten
0,0 p - 0,5 l. cola light

Diner
16,0 points
-------------------------------------
4,0 p - 6 stokbrood
6,0 p - 30 gr. kruidenboter
4,5 p - 150 gr. kalfsvlees
0,0 p - sla tomaat komkommer
0,0 p - champions
1,5 p - olijfolie
0,0 p - 1 cola light
1 water

Various
3,0 points
-------------------------------------
2,0 p - 10 cashewnoten
1,0 p - kauwgom
2 water

*********************************************************************************

Day maximum: 29,5 points
4 water (11:00 AM), 3 vegetable, 2 fruit, 2 fat, 2 calcium
1. Total bonuspoints used/saved: 28,0/0,0
2. Bonuspoints needed/saved: 1,5/0,0
3. Exercise total: 1132 minutes/- (volgende spacer 1220 minutes)

***SUMMARY: water TEKORT; Points needed 1,5; Extra excercise: -***

Geen opmerkingen: