woensdag 30 mei 2007

Dag 28 - 7 bedels (afgevallen 1,6 kilo)

-------------------------------------
Klik hier voor de vraag van de dag
-------------------------------------


WW day is here! *grinnik* Vandaag ga ik weer eens zien hoe goed ik het gedaan heb. Wat denk ik er zelf van? Lastige vraag omdat ik mezelf tussendoor niet weeg, sterker nog, ik heb geen personenweegschaal meer. Ik heb deze aan een vriendin gegeven. En het is wel zo rustig. Geen stress omdat je ziet dat ik weer niet bent afgevallen, of niet genoeg ben afgevallen naar mijn zin.

Op deze manier heb ik maar één moment per week wat kan tegenvallen. Je zou denken dat als ik me niet weeg tussendoor dat ik heel vaak over de schreef ga. Mis, ik schrijf elke ochtend in dit blog en het valt me op dat dat HEEL goed helpt om te focussen op gezond eten. Vanochtend bijvoorbeeld zit ik al een tijdje te denken om vanochtend te starten met een chocolade bananenshake. Als ik dat al wil doen, moet ik de rest van mijn dag wellicht hierop aanpassen. EN, omdat ik ook naar de markt ga vanochtend, en wat dingen ga regelen in de stad wil ik wel zorgen dat ik genoeg te eten krijg, zodat ik geen rare dingen koop. Dus zal mijn avond eten bestaan uit vis en rijst, te eten als ik terug kom van wegen.

Al met al een planning voor mijn eten vandaag die gelijk loopt met mijn bezigheden. Trouwens, eerlijk is eerlijk, ik heb veel te weinig water gedronken deze week. Dat kon mijn afvallen deze week wel eens beinvloed hebben.

Vanavond koop ik genoeg zegels voor 5 weken, een nieuw boodschappenboekje, een doos repen, een van elk voor een vriendin die ze graag wil hebben. Ik neem er wellicht zelf ook wat mee, daar moet ik nog even over nadenken. Het valt me op dat ik ze te snel pak om te snacken, en dat is ook niet de bedoeling.

Tijd om ontbijt te maken!

Ik ben vandaag naar de markt geweest, maar heb gezorgd dat ik voldoende gegeten heb. Want mens, mens, mens, wat hebben ze veel te eten op zo'n markt. Viel me vandaag pas goed op. Van de gebruikelijke snackwaren zoals patat, frikandellen en kroketten, loop je zo in de armen van kibbeling en gefrituurde scampis en inktvis, en vandaar zonder pardon waadt je kniehoogte in de snoep, koek, chips, milkshake, cola, om maar niet te spreken van de suikerspinnen, oliebollen, wafels en IJS!

Maar goed ik alles weerstaan en ben me te buiten gegaan aan fruit, groente en haring. De frambozen staan al in te vriezen, de aarbeien volgen snel. Daarnaast heb ik druiven, waarvan ik ook een gedeelte invries. Een vriendin van mij zegt dat ze ingevroren net ijsjes zijn. Ik ga het proberen. Mij lijkt het dat het ijsklonten worden!

Afijn alles is inmiddels opgeborgen, en ik ga misschien wel genieten van een bakje aarbeien. Vanavond wegen!

Een aantal zaken:

1. bevroren druiven zijn inderdaad kleine ijsjes, heel ergeller. Zorg wel dat je een zoete druif invriest. Kou heeft een ontzoetend effect op dingen, tenminste in mijn belevenis.
2. Ik ben weer een WW kookboek rijker, en natuurlijk geld armer; 365 dagen koken en recepten. Dus genoeg variatie mogelijk.
3. Variatie is goed als je aan het lijnen bent
4. Ontbijten is noodzakelijk! Niet overslaan. *grinnik* had ik ook kunnen vertellen, als ik het ontbijt oversla, ga ik snaaien, want "ik heb toch nog geen punten gebruik". FOUTE BOEL!
5. We hebben het over Calcium van vandaag, dus heb ik mijn vitaminen en mineralen boekje op nageslagen. Waar zit calcium in? In volgorde van heel hoge concentratie, tot hoge concentratie:

kaas: maar hoe minder vet(denk 30+) vaak hoe meer zout, en dan hou je dus weer water vast.
sesamzaad
sardines
gestoomde tofu
gedroogde vijgen
vruchtenyoghurt
melk
muesli
sperziebonen


Het Weight Watchers boekje geeft nog broccoli, rucola, groene kool, spinazie, bleekselderij, snijbiet, knoflook, postelein, peulvruchten, basilicum en peterselie.

De volgende links zijn interessant om te lezen:
- www.ikkantegeneenstootje.be
- www.zuivelonline.nl

6. Geen aardbeien gegeten!
7. Nog niet genoeg fruit op!
8. Heb mezelf gemeten, overal zo'n 2 centimeter af, behalve mijn buik, hier is 5 cm af!
9. Ben 1,6 kilo afgevallen!! Ik mag mijn bedel met gouden kroontje aan mijn armband schuiven. YES, YES, YES!

Chocolade bananen smoothie (2 x 2 dl)
2,5 points
-------------------------------------
1,0 p - 1 dl chocolademelk light
1,0 p - 90 gr. banaan
0,0 p - 100 gr. aardbeien
0,5 p - 1 dl magere melk
0,0 p - 1 tomaat (nooit meer doen)

Ontbijt
4,0 points

-------------------------------------
0,0 p - 1 tomaat
0,0 p - 100 gr. komkommer
2,0 p - 2 bruine boterhammen
0,5 p - 12 gram gehakt (WW)
0,5 p - 10 gr. linera boter 25%
1,0 p - 14 gr. smeerkaas

Lunch tostie
5,00 points

-------------------------------------
2,0 p - 2 boterhammen
2,5 p - 25 gr. geitekaas
0,5 p - 10 gr. linera boter 25%

Diner
12,0 points

-------------------------------------
3,0 p - 1 wasa sandwhich
0,0 p - grote groene salade (tomaat, komkommer, sla)
6,0 p - 3 haringen met ui
3,0 p - 150 gr. sorbetijs


Diversen (resterend)
3,5 points

-------------------------------------
3,0 p - 60 gr. kruidenkoek
0,5 p - 10 gr. linera boter 25%

-------------------------------------
4 glazen water, 3 groente - 2 fruit, 2 vet, 2 calcium
-------------------------------------

1. Dagtotaal : 27,0 pointsgebruikt/4 bonuspointsgespaard
2. Weektotaal: 9,5 bonuspointsgebruikt - 4 bonuspointsgespaard = 5,5 bonuspointsgebruikt

1 opmerking:

Ali Molenaar zei

Wederom trots op je, zelfs al was het even zoeken naar wat je eigenlijk kwijt was. Die cms zijn ook wel mooi natuurlijk....