zondag 27 mei 2007

Dag 25 - 7 bedels

De drie dagen dat ik weg was van huis heb ik verlangd naar mijn smoothie, dus het was een groot plezier om er weer eentje te mogen drinken. Ze smaken ook steeds zoeter, ZONDER toevoeging van meer suiker. Wanneer ik weer boodschappen doe, ga ik een yoghurt kopen zonder toevoegingen of smaken. Eens kijken hoe me dat bevalt.

Verder is alles zoals het moet zijn. Ik heb genoeg slaap bijgetankt om me weer zo fit als een hoentje te voelen.

En een kleine persoonlijke triomf: reizend in de trein eerste klas kan ik nooit echt de tray uitklappen om een boek een kopje of laptop op te zetten, mijn buik zat in de weg. Gisteren deed ik het zonder na te denken om mijn tas op te zetten, EN het kon helemaal naar beneden. *grinnnik* goed he!

Deze kleine dingen gebeuren eigenlijk de hele dag door; kleding die beter zit, het feit dat ik na een reis met de trein en de tram niet afgepeigerd thuis kom, het feit dat mijn voeten minder vermoeid en belast voelen. Zes kilo is een aardig bulk aan massa, denk maar eens aan het gewicht in sinaasappelen of suiker! En het gaat goed, motivatie is hoog, en wat nog beter is mijn attitude op "overtredingen" is verstandig en reëel. Ik geniet er met volle teugen van en ga me niet schamen of schuldig voelen.

Het is heel aardig en leuk om advies en bevindingen van mensen te krijgen, maar soms slaan ze de plank ook mis, tenminste volgens de weightwatchers methode. Leg dat maar eens uit! Ik doe dat niet, ik accepteer gewoon het advies en volg mijn eigen instinct.

Heb vanavond met een vriend bij de pizzaria gegeten. in plaats van mijn lievelingspizza (24 points) heb ik pasta carbonara (12 points) gegeten. Heb een kleine salade gevraagd bestaande uit twee tomaten en wat komkommer. Reden: anders kwam ik vandaag niet aan al mijn groenten voor de dag. Het leent de moeite om voor je uit gaat eten, eerst te bedenken wat je wilt eten, en daarna te beslissen of dit wel verstandig is. Zo heb ik alles binnen de perken gehouden.

Heb niet genoeg water gedronken, en een halve punt te weinig fruit! Ik probeer voor ik naar bed ga, dit nog bij te spijkeren. 6 glazen water............ en een handje vol aardbeien.

Slaap lekker aan diegenen die dit lezen, en geloof me afvallen kan!


Smoothie aarbeien/tomaten (2 x 2 dl - bij ontbijt en 's middags na het werk)
2,0 points
-------------------------------------
1,0 p - 2 dl Optimel Yoghurt limoen
0,0 p - 100 gr. aardbeien
0,5 p - 100 gr. optimel vanille kwark met perzik
0,0 p - 100 gr. tomaat
0,5 p - 50 gr. banaan

Brunch
8,5 points

-------------------------------------
4,0 p - 4 bruine boterhammen
1,0 p - 20 gram gehakt (WW)
3,0 p - 30 gram geitenkaas 48+
0,5 p - 10 gr. linera boter 25%

Diner
14,5 points

-------------------------------------
12,0 p - Pasta Carbonara
1,0 p - 25 gr stokbrood
1,5 p - 1,5 kl kruidenboter
0,0 p - 200 gr. tomaten en komkommer
0,0 p - 1 glas cola light
0,0 p - 1 kop koffie

Diversen (resterend)
2,0 points

-------------------------------------
2,0 p - 20 gr. chocolade (melk)
0,0 p - 1 glas cola light

-------------------------------------
6 glazen water, 3 groente - 1,5 fruit, 2 vet, 2 calcium
-------------------------------------

1. Dagtotaal : 27,0 pointsgebruikt/4 bonuspointsgespaard
2. Weektotaal: 21,5 bonuspointsgebruikt - 4 bonuspointsgespaard = 17,5 bonuspointsgebruikt

1 opmerking:

Siobhán zei

Heee moppie, wat een goede blog heb je. Leuk om mee te lezen met je struggle! Als je in dit tempo doorgaat, dan wordt je armband te zwaar om te dragen... ;-)