donderdag 24 mei 2007

Dag 22 - 7 bedels

Vandaag, Morgen en zaterdag worden lastig. Ik kook die dagen niet zelf maar ben met het bedrijf op lokatie. MAAR, ik heb het menu van de dagen opgevraagd, en ze verzocht om de toetjes voor mij te beperken tot vers fruit. Het ontbijt - 2x, de lunch - 2x, kan ik zelf indelen, dit is denk ik een soort buffet. Ik heb alleen geen weegschaal bij me, dus ik moet goed gokken. Het wordt zaak om me toch zoveel mogelijk te houden aan mijn normale schema, maar ik zal zeker mijn smoothies missen.

Ik denk dat dit blog ook 2 dagen stil staat, maar zal zaterdag inhalen, en alles neerpennen over twee dagen in een luxe conferentieoord. Ontbijt vanochtend start ik met veel fruit en groente, dat bespaart punten, en vult goed.

Ik heb tijd en mogelijkheid gevonden om te bloggen. Een lange dag, en ik moet zeggen niet eenvoudig om verstandig te kiezen. Maar ik denk dat ik het niet slecht gedaan heb. Maar ja, hoe schat ik in godsnaam de punten?

En een komisch puntje, van alle nootjes etc. die op tafel stonden tijdens de borrel, heb ik EEN rozijn gegeten. Ga ik echt niet tellen hoor! Heb geen petit fourtjes genomen bij de koffie, en de kaas oublie laten liggen bij het voorgerecht.

WEL heb ik 5 caramels genomen, 5 punten, en ik heb nu al spijt. Ze hebben een hele volle pot staan op de tafel in mijn hotelkamer. En wat dacht je van een klein doosje chocolaatjes op mijn kussen, EN dat van het tweede bed? HELP, HELP, HELP! De chocolade heb ik opgeborgen, neem ik mee naar huis, en eet ik als ik mijn punten wat beter in de hand heb.

Ik ga morgen een stuk lopen voor het ontbijt, het is hier prachtig. Het ontbijt maak ik een stevige, en ik denk dat ik voor de lunch iets kleins oppik (fruit of zo) en dan nog eens stukje ga lopen. Op die manier creeer ik ruimte voor het diner.

Water heb ik genoeg op vandaag, het was warm!


Smoothie aarbeien/frambozen/tomaten
1,0 points
-------------------------------------
0,5 p - 1 dl Optimel Yoghurt limoen
0,0 p - 50 gr. aardbeien
0,5 p - 50 gr. optimel vanille kwark met perzik
0,0 p - 50 gr. tomaat

Ochtend
6,0 points

-------------------------------------
0,0 p - sla, tomaat, komkommer
3,0 p - 3 bruine boterhammen
1,0 p - 10 gram cervelaat (WW)
0,5 p - 20 gr. kip (WW)
1,0 p - 10 gr. smeerkaas 48+
0,5 p - 10 gr. linera boter 25%

Lunch
2,0 points

-------------------------------------
0,0 p - 500 gr. aardbeien
6,0 p - 2 wasa sandwiches

Diner
17,0 points

-------------------------------------
1,0 p - fruit (toetje)
2,0 p - vis
8,0 p - vlees
0,0 p - groenten
2,0 p - 50 gr. aardappelpuree
2,0 p - diverse sausjes (van alles niet meer dan 1 kl; tomatenschuim, pesto, basilicum maysonaise)
2,0 p - bouillon, vermicelli

Diversen
8,5 points

-------------------------------------
1,5 p - 1/2 glas witte wijn zoet
2,0 p - glas sinasappelsap
5,0 p - 5 caramels


-------------------------------------
8 glazen water, 3 groente - 2 fruit, 2 vet, 2 calcium
-------------------------------------

1. Dagtotaal : 34,5 pointsgebruikt/3,5 bonuspointsgebruikt
2. Weektotaal: 3,5 bonuspointsgebruikt

1 opmerking:

Petra zei

Super om te lezen, en wat een motivatie (die ben ik al een tijdje kwijt) alleen de engelse recepten zijn een beetje boven mijn pet.
Je gaat zo goed dat je die bedel vast gaat redden voor de 4e
Succes de komende "lastige" dagen en ik zie je woensdag weer
groetjes Petra