woensdag 23 mei 2007

Dag 21 - 7 bedels (afgevallen - 2,2 kilo)

Vandaag is het weegdag, en krijg ik te zien of ik me de hele week ergerde voor niets, of dat ik gelijk heb en ik eens moet kijken naar wat ik eet, niet hoeveel ik eet.

Heb gisteren mijn eerste "ww"bedel gekocht, want ik was 3,5 kilo afgevallen. Om eerlijk te zijn, TWEE bedels gekocht. Een Pandora armband heeft meestal twee "stoppers", en die heb ik gekocht. Dus het zijn er nu zeven. Voor de volgende bedel moet er nog 3,2 kilo af.



Nou, ik ben inmiddels wezen wegen. Zonder kaart, zonder portemonnee, want alles ligt op kantoor. VERGETEN! Maar gelukkig mocht ik wel wegen en is mij niet de deur gewezen. Betekent trouwens wel dat ik morgen grijs moet rijden naar kantoor. BUGGER!

Maar goed terug naar waar ik zelf erg benieuwd naar was, en wat me een zeker kromme tenen gevoel bezorgde. De hele week had ik het gevoel dat het niet goed liep, helemaal niet goed liep. En vandaag zou ik zien of ik het bij het rechte eind had; MIS DUS. Ik ben 2,2 kilo afgevallen, en mijn totaal staat dus nu op 6,0 kg, YES! ik mag wel zeggen, ik ben daar HEEL erg blij mee. Maar wat geeft het nu aan?

Ik heb steeds het gevoel dat wanneer ik al mijn punten eet, dat ik teveel eet. Maar de WW bedenkers snappen het blijkbaar heel goed. Want ik ben afgevallen! Er betaat dus inderdaad zoiets als te weinig eten. Maar ik ben ook meer gaan bewegen, makkelijker gaan bewegen.

Nog een kilo en ik mag weer een bedel kopen. Ik hoop nog voor ik naar mijn ouders ga op 4 juni (mijn verjaardag) bedel 8 te kunnen kopen.

Ik heb zo onderhand geen tong meer over, omdat ik mijn ouders nog niet verteld heb dat ik weer bij WW zit. Elke keer als ik mijn moeder spreek, moet ik me inhouden, en op mijn tong bijten. Ik ben best wel trots dat het begin er is, maar ik wil de verassing nog even geheim houden.

Waarom heb ik het niet verteld? Deze keer wilde ik al een tijdje bezig zijn voor ik langs ging en kijken of ze het aan me kunnen zien. Volgende week ga ik ook weer meten (eens in de vier weken), dan kan ik zien hoeveel centimeters eraf zijn. Kortom, ik voel me goed, heel goed. Ga eens eten, anders heeft het geen tijd meer om te verteren, moet me sla nog verorberen.

Voor een WW collega: S, VEEL water drinken!!!!

Smoothie aarbeien/frambozen/tomaten (2 x 2 dl - bij ontbijt en 's middags na het werk)
2,5 points
-------------------------------------
1,5 p - 3 dl Optimel Yoghurt limoen
0,0 p - 100 gr. aardbeien
0,5 p - 100 gr. optimel vanille kwark met perzik
0,0 p - 100 gr. tomaat
0,5 p - 45 gr. banaan

Ochtend
7,5 points

-------------------------------------
0,0 p - sla, tomaat, komkommer
3,0 p - 3 bruine boterhammen
2,0 p - 20 gram cervelaat (WW)
1,0 p - 15 gram philadelphia light met bieslook
1,0 p - 10 gr. smeerkaas 48+
0,5 p - 10 gr. linera boter 25%

Lunch
7,5 points

-------------------------------------
6,0 p - 2 wasa sandwich tomaat/ui
0,0 p - 300 gr. aarbeien
1,5 p - 3 volkoren matzes

Diner
13,5 points

-------------------------------------
0,0 p - Sla, tomaat, komkommer
1,0 p - 2 kl slasaus
2,5 p - 80 gr. avocado
4,5 p - 230 gr. rijst
1,5 p - 100 gr. gamba's
2,0 p - 40 gr. surimi
1,0 p - 1 kl olijfolie
1,0 p - 1 kl sesamolie

Diversen
0,0 points

-------------------------------------


-------------------------------------
8 glazen water, 3 groente - 2 fruit, 2 vet, 2 calcium
-------------------------------------

1. Dagtotaal : 31,0 pointsgebruikt
2. Weektotaal: 21 bonuspointsgespaard

Geen opmerkingen: