maandag 21 mei 2007

Dag 19 - 6 bedels

Hoe komt het toch dat ik het idee heb dat ik het niet goed doe? Ik volg het gezonde afvallen patroon van WW tot op de letter, ga niet over de maximums heen, en toch heb ik niet het gevoel dat ik afval. Ik heb thuis geen weegschaal en dat is maar goed ook. Ik zou gek worden van dat geweeg.

*grinnik* Oh, ja ik heb er wel een...EN wordt gek van het geweeg. Maar ik heb het dan over voedsel wegen, niet mezelf. Mijn arme keukenweegschaal zou een poging niet overleven, laat staan dat ik er twee voeten op kan zetten.

Maar goed, waarom heb ik dat gevoel nu toch? Ik heb meer adem, ben nog steeds super gemotiveerd...... Tja, ik kom er misschien wel achter.

Elke dag is toch een strijd om genoeg te eten, 31 punten is WEL heel veel. Vandaag heb ik het laatste restje punten, en dan heb ik het niet over de vier points die ik al heb gespaard vandaag, opgemaakt aan 40 gram geitenkaas, volvet. Ik denk dat ik bang ben dat minder eten dan ik zou moeten me minder doet afvallen. Want dat dat een feit is, is wetenschappelijk bewezen.

Eet te weing en de verbrandigsoven slaat niet aan, en dus heb je ook veel minder caloriƫn nodig. Ik zie wel op woensdag, het is nog een beetje trail en error.

Vanaf heden zet ik mijn dagtotalen ook op in mijn daglogs. Ik zie graag reacties van lezers!

Smoothies (2 x 2 dl - bij ontbijt en 's middags na het werk)
1,5 points
-------------------------------------
1,0 p - 2 dl Optimel Yoghurt limoen
0,0 p - 100 gr. aardbeien
0,5 p - 100 gr optimel vanille kwark met perzik

Ochtend
8,0 points

-------------------------------------
3,0 p - 3 bruine boterhammen
2,0 p - 20 gram cervelaat (WW)
1,0 p - 20 gram philadelphia light met bieslook
1,5 p - 20 gr. smeerkaas 48+
0,5 p - 10 gr. linera boter 25%

Lunch
5,5 points

-------------------------------------
2,0 p - 4 volkoren matzes (medium maat)
0,5 p - 10 gr. becel light
0,0 p - 150 gr. aarbeien
3,0 p - 1 wasa sandwich tomaat/ui

Diner
6,5 points

-------------------------------------
3,5 p - 55 gr. ongekookte rijst
1,5 p - 60 gr. kip
1,0 p - 1 kl olijfolie
0,5 p - 1 kl ketjap
0,0 p - 50 gr. nasigroenten

Diversen
6,0 points

-------------------------------------
0,5 p - 5 gr. melkpoeder
3,5 p - 40 gr. geitenkaas 48+
2,0 p - 1 glas melk
0,0 p - 200 gr. tomaat
* - 1 kl geraffineerde suiker

-------------------------------------
7 glazen water, 3 groente - 2 fruit, 2 vet, 2 calcium, 1 x *
-------------------------------------

1. Dagtotaal : 27,5 pointsgebruikt - 3,5 bonuspointsgespaard
2. Weektotaal: 20 bonuspointsgespaard - 2 bonuspointsgebruikt = 18 bonuspointsgespaard

Geen opmerkingen: