zaterdag 19 mei 2007

Dag 17 - 6 bedels

Een vroege zaterdag, en ik heb mijn ontbijt klaargemaakt en zit aan een smoothie of twee en een grote boterham met kip, mosterd en reepjes paprika. Ik ga zo dadelijk naar de markt. Ik heb groente en fruit nodig, en de markt lijkt me een leuk idee.

Maar zoals gewoonlijk zie ik wel als ik naar buiten loop, kan ook zijn dat ik een stuk ga wandelen en naar de buurt super ga. Het is namelijk mooi weer, dan kan je op de markt over de hoofden lopen!

En ja hoor het werd de buurt super, gelukkig had die alles wat ik nodig had. Hij had zelfs jumbo garnalen en surimi, want ik ben van plan om vanavond het garnalenpannetje met rijst te eten. Heb nog wat "vlijtige miepen" opgepikt (lees: vlijtige liesjes, plant voor op het balkon), me een breuk getild, en rustig aan weer naar huis gegaan. Waarom toch naar de buurt super? Heel simpel, het openbaar vervoer was erg traag, de bus kwam maar niet, en lopen naar de markt is me iets te gortig.

Ik ben vandaag erg goed aan het wegen en tellen. Het garnalen pannetje was geweldig! Het staat in het WW boekje, "De lekkerste keuze". Een van mijn mede WWers is lyrish over het boekje, dus heb ik het maar aangeschaft. En ze heeft gelijk, het is echt een geweldig boekje.

Toen ik aan het koken was realiseerde ik dat het meeste wat ik normaliter kook niet echt slecht is, ware het niet dat de sauzen die ik zo lekker vind me de das om doen. Het zijn witte sauzen met room, veelal gebaseerd op kaas, het liefste gorgonzola. Als ik nu gorgonzola eet is het in blokjes door een salade, of heel dun op brood. Dus maar geen saus meer, nou ja voorlopig niet.

Het is vandaag een lekkere dag geweest. Morgen ga ik echt een stukje lopen, zo te zeggen "blokkie" om. Misschien een bakje thee bij Margreet halen. Ik zie wel.

Letten jullie op je water drinken, dat doet mij elke keer weer de das om!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

xxx

Unknown zei

blijf het jammer vinden dat ik er niet op tijd was!