maandag 28 mei 2007

dag 26 - 7 bedels

-------------------------------------
Klik hier voor de vraag van de dag
-------------------------------------


Tweede Pinksterdag, een luie dag, ik heb niet veel gedaan, dus als je het hebt over beweging etc. kom ik vandaag niet goed uit. Wel heel goed aan mijn dieet gehouden. En dat terwijl ik bij een vriendin was! Het begint als gewoonte er langzaam in te slijten, en het ontbjt is iets waar ik naar uit kijk.

Ik had een maaltijdsalade meegenomen, voor het geval dat ik zou blijven eter. Die hebben we uiteindelijk gedeeld, en daarna nog een stukje gemarineerde vis, een ouderwets aardappeltje en broccoli. Heel smakelijk, niet veel poespas. Waarmee het voor mij steeds duidelijker wordt dat mijn "normale" eetpatroon voor WW, mijn smaakpapillen niet altijd de kns gaf om pure smaken te proeven. Te vaak werden gerechten overgoten met sauzen, of boterachtige substanties.

Eieren bijvoorbeeld bakte ik in een stuwmeer aan boter, en vond dat ontzettend lekker. Dat vind ik nog steeds lekker, tenmiste dat denk ik. Ik heb vorige week een eitje gebakken in 1 theelepel olie, dat was ik een cultuurschok voor mij. En voor mijn smaakpapillen een teleurstelling, want hoe je het ook wendt of keert, vet is een smaakstof. Denk maar eens aan gefrituurd voedsel, grosso modo vinden we dat allemaal lekker!

Maar, ik heb dus mijn salade gedeeld met een vriendin, en die hebben we opgepeuzeld voor het eigenlijke eten. Gevolg, een lekker bedje van bladgroen, vol enzymen lag te wachten op het echte werk, en het verteren kon starten.

Een tip van een collega: altijd eerst je salade eten.

Smoothie aarbeien/tomaten (2 x 2 dl - bij ontbijt en 's middags na het werk)
2,25 points
-------------------------------------
1,25 p - 2,5 dl Optimel Yoghurt limoen
0,0 p - 100 gr. aardbeien
0,5 p - 100 gr. optimel vanille kwark met perzik
0,0 p - 100 gr. tomaat
0,5 p - 50 gr. banaan

Ontbijt
3,5 points

-------------------------------------
2,0 p - 2 bruine boterhammen
1,25 p - 25 gram gehakt (WW)
0,25 p - 5 gr. linera boter 25%

Lunch
2,75 points

-------------------------------------
0,0 p - 100 gr. aardbeien
2,0 p - 100 gr. huttekase
0,5 p - 1 cracker
0,25 p - 5 gr. linera boter 25%

Diner
14,5 points

-------------------------------------
9,0 p - 50% Pastasalade AH met kip en pijnboompitten
2,5 p - 150 gr. Panga vis
0,0 p - 100 gr. bloemkool
1,0 p - 100 gr. aardappelen
1,0 p - 10 gr. becel Omega 3+

Diversen (resterend)
1,5 points

-------------------------------------
0,5 p - 5 gr. chocolade puur
1,0 p - 5 rijstcrakertjes

-------------------------------------
6 glazen water, 3 groente - 1,5 fruit, 2 vet, 2 calcium
-------------------------------------

1. Dagtotaal : 27,0 pointsgebruikt/4 bonuspointsgespaard
2. Weektotaal: 17,5 bonuspointsgebruikt - 4 bonuspointsgespaard = 13,5 bonuspointsgebruikt

2 opmerkingen:

Ali Molenaar zei

Ik vind het knap, vantevoren al vastleggen wat je eet. Zover ben ik nog niet.

Pandora Woman zei

Ik moet zeggen, ik vind het wel handig. Ook voor de boodchappen die ik doe, heb altijd alles in huis