woensdag 1 augustus 2007

Dag 91 - 16 bedels & 7 spacers

-------------------------------------
KLIK HIER om mijn blog in het engels te lezen
KLIK HIER als je wilt reageren op mijn blog van vandaag
-------------------------------------
Vandaag is het weegdag, en ik ben benieuwd. Ik heb vooral de laatste twee dagen niet echt 2 liter water gedronken. Soms was het maar 1,5 liter. Qua eten heb ik het goed gedaan. Maar zoals je ziet heb ik aan het einde van de week zo'n 18 tot 22 punten over. het spaarpotje wat ik opbouw gebruik ik niet echt, Dus ik zie vanavond wel wat voor effect dit alles heeft.

Ik heb me al een tijdje voorgenomen om een lijst met voordelen van minder gewicht mee torse, gezonder eten en meer bewegen op te schrijven, dus hier ga ik. In willekeurige volgorde:

VEEL meer energie
VEEL minder last van de warmte, ik heb zelf plezier in een wandelingetje in de zon
Meer zelfvertrouwen (dus niet constant het gevoel dat mensen naar me kijken)
Vaker actief buiten
Beter in stoelen passen (denk aan terrasjes, bioscoop)
Makkelijker uit mijn bed komen
Meer veerkracht in mijn haar, weinig slechte haardagen
Betere gezichtshuid (helemaal puntgaaf zal het nooit zijn, maar ziet er geweldig uit)
Veel minder tot niet meer merkbaar zweten (minder bang voor transpiratiegeur)
Oude kleding weer aankunnen
Nieuwe kleding kopen en die PAST!
Minder vermoeide voeten
Knieƫn zijn happier, minder belast
Kom nog eens gezellig op de markt(voor groente en fruit)
Niet schuldig voelen als ik een snoepje, snack of koek neem (want het kan allemaal!)
Reizen in het algemeen is prettiger
traplopen is lichter (trappen zijn geen uitdaging meer, maar gewoon trappen)
Een trots gevoel
Een voldaan gevoel haast elke dag
Een heel goed humeur, en dat straal ik ook uit
Autogordels passen weer
Makkelijker uit auto's komen (vooral uit de lage auto van Fred)
Winkelen met veel plezier, met een zelfvoldaan gevoel bij de kassa (een gezonde kar met voedsel)
Veel complimenten, en verbazing
Ik kijk meer in de spiegel
Mensen noemen mij hun inspiratie
Minder hoeven te eten om toch vol te zijn
Trots zijn op volhouden van mijn bewegingsschema
Een hele mooie Pandora armband!

Er zijn veel meer dingen, maar dan kan ik zo niet op komen. Elke dag weer, zoveel keer per dag besef ik iets wat makkelijker, leuker, gezonder, mooier (aan mij) is. Het is ook niet altijd uit te leggen. En mijn twee lieve collega's worden volgens mij wel eens horend dol van mij. Maar ze luisteren meestal geduldig. Ik ben ze daarvoor heel dankbaar, ze heten Nellie en Sabrina!

Dank jullie wel Dames!

Smoothie
1,0 points
-------------------------------------
1,0 p - 2,0 dl yoghurt (0%)
0,0 p - 200 gr. (aardbeien, bosbessen)

Breakfast
4,0 points

-------------------------------------
2,0 p - 2 bruin brood
0,5 p - 10 gr. Linera (25%)
1,5 p - 15 gr. geitenkaas
2 water

Lunch
5,0 points

-------------------------------------
2,0 p - Slasoep met kerrie en gember
3,0 p - 3 bruinr boterhammen
2 water

Diner
0,0 points

-------------------------------------

Various
22,0 points

-------------------------------------
8,0 p - 1 punt vlaai 160 gr.
4,0 p - ijs mars
5,0 p - 5 hele bruine boterhammen
5,0 p - 5o gr. eru VOLLE smeerkaas
1 water

*********************************************************************************
Day maximum: 29,0 points
6 water (4:00 PM), 3 vegetable, 2 fruit, 2 fat, 2 calcium
1. Total bonuspoints used/saved: 32,0/-3,0
2. Bonuspoints needed/saved: 0,0/15,0
3. Exercise total: 606 minutes/25 minuten fietsen
***SUMMARY: Water OK; Points needed 0,00, Extra excercise: 2.5 uur zware arbeid op kantoor, dozen versjouwen en uitpakken, verhuizen: 14 points******

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey,
Gefeliciteerd gaat echt lekker met je.
Blij te lezen dat je veel beter in je vel zit en dat je vaker in de spiegel kijk. Afvallen is iets wat je voor jezelf moet doen en niet voor een ander anders gaat het niet je doet het voor jezelf en je kan zien wat de voordelen zijn ervan. Ga zo door ook ik ben trots op je en neem aan nog veel anderen.
Dikke kus en tot binnenkort Tracey xxx