donderdag 2 augustus 2007

Dag 92 - 17 bedels & 7 spacers (afgevallen 1,8 kilo)


-------------------------------------
KLIK HIER om mijn blog in het engels te lezen
KLIK HIER als je wilt reageren op mijn blog van vandaag
-------------------------------------
De weegschaal heeft gesproken, ik ben 1,8 kilo afgevallen. Dit betekent dat ik heel, heel dichtbij mijn eerste mijlpaal ben. Om onder de 150 kilo te komen. Waarom nu juist deze mijlpaal. Heel simpel, de meeste personenweegschalEn gaan tot 150 kilo.

Ik had voor mezelf besloten, dat wanneer ik door deze barriere heen zou breken dat ik een weegschaal zou kopen als beloning. MAAR ik heb me bedacht. Ik ben heel tevreden met een keer in de week wegen, ik heb de toegevoegde stress en zenuwen niet nodig. Met de 1,8 kg die ik deze week ben afgevallen kan ik eindelijk de laatste in mijn la liggende bedel aan mijn arband doen!



Ik weet zeker dat ik volgende week onder de 150 kilo zit. Wat betekent dat ik ongeveer 23 kilo ben afgevallen in 14 weken. en dat ik 25% van wat ik wil afvallen heb bereikt. Ik heb gisteren en vandaag nagedacht over welk gewicht ik wil bereiken. En dat kan een probleem worden, en resulteert in een vraag die ik pas kan beantwoorden als ik zover ben. I refereer dan ook naar "huidoverschot".

Ik kan gaan voor 101 kilo, Een eerder poging bij WW is hier gestrand toen mijn moeder heel ploteseling overleed.Ik was toen 29 en had geen last van "huidoverschot". Je kunt een foto aan de linkerzijde vinden, het laat de lezers zien hoe ik eruit zie, gedeeltelijk "slank".

Als ik voor dit gewicht ga, is mijn BMI nog steeds in de rode zone, op 31.1. In totaal zou ik dan 72 kilo afvallen. dat is bijna 20 kilo meer dan mijn eerste poging, het gewicht wat ik extra ben aangekomen in 14 jaar. Ik ben dus per jaar iets meer dan 5 kilo aangekomen, en dat moet er in ieder geval ALLEMAAL af.

Maar de vraag blijft: "Hou ik huid over"?

Als dat niet zo is, kan ik gaan voor een gezonde BMOI. Dan is mijn streefgewicht 79 kilo. Ik moet dan 94 kilo afvallen bijna het dubbele van mijn eerste WW poging. Dan heb ik een BMI van 25. Ik weet dat het mogelijk is!

En dus stel ik een nieuwe mijlpalen vast, om degene die ik volgende week breek te vervangen:
Mijlpaal 1:minstens 22,8 kilo afvallen en onder de 150 kilo komen.
wanneer: 8 augustus 2007. minstens 8 ons in een week
Mijlpaal 2:23,5 kilo afvallen, wat 25% van het totaal is!
wanneer: 15 augustus 2007, minstens 15 ons in twee weken
Milestone 3:Minder wegen dan 142 kilo, dan weeg ik minder dan bij aanvang van mijn eerste WW poging.
Wanneer 26 September 2007, 30,8 kilo in 6 weken; 5,2 ons per week.

Smoothie(2 x 2 dl)
4,0 points
-------------------------------------
2,0 p - 2,0 dl chocolademelk light (0%)
1,0 p - 95 gr. banaan
1,0 p - 2 dl. yohurt

Breakfast
5,0 points

-------------------------------------
3,0 p - 3 bruin brood
0,5 p - 10 gr. Linera (25%)
1,5 p - 15 gr. smeerkaas (48%)
2 water

Lunch
14,5 points

-------------------------------------
2,5 p - Sushi AH
8,0 p - paprikasoep en mozarella
4,0 p - 2 bruine pistoletjes
2 water

Diner
6,5 points

-------------------------------------
2,0 p - 100 gr. rijst
2,0 p - 100 gr. garnalen
1,0 p - 1 kl olijf olie
0,0 p - 200 gr. champions
1,5 p - 3 surimi sticks

Various
0,0 points

-------------------------------------
1 water

*********************************************************************************
Day maximum: 29,0 points
3 water (14:00 PM), 3 vegetable, 2 fruit, 2 fat, 2 calcium
1. Total bonuspoints used/saved: 30,0/- 1,0
2. Bonuspoints needed/saved: 1,0/0,0
3. Exercise total: 626 minutes/20 minuten fietsen
***SUMMARY: Water OK; Points needed 1,00, Extra excercise: - ***

Geen opmerkingen: